30 June 2011

Cerita : Rezeki Yang ALLAH kurniakan

Hari ini tamat sudah kerjaya aku sebagai Guru KAFA di SK Simpang Durian. Walaupun hanya sekadar 3 minggu berada di sana tapi aku seronok kerana dapat semula mengajar. Walaupun berlainan dengan sekolah yang aku mengajar sebelum ini tapi ini satu pengalaman yang indah kerana bersama budak-budak sekolah rendah.

Esok aku akan memulakan kerjaya baru sebagai Pengurus Pusat Jalur Lebar Felda Raja Alias 1. Bidang baru yang aku hadapi untuk mencari rezeki menampung kehidupan aku bersama GC SMADATA. Tidak diketahui cabaran apa yang dihadapi nanti. Tapi aku memberi yang terbaik dalam setiap pekerjaan aku. Berapa lama aku disini hanya ALLAH yang Maha Mengetahui.

Dulu selepas kontrak aku mengajar di SMK BBS tamat, aku terpaksa mengangur selama 5 bulan. Dalam masa 5 bulan itu aku masih sempat untuk berkahwin pada bulan 2 yang lalu. Aku cuma menanggung kehidupan dengan manjual air kotak dan burger di sekolah isteri aku. Walaupun tidak seberapa pendapatan nya tapi aku bersyukur kerana masih mampu hidup bahagia bersama isteri ku (GC SMADATA). Terima kasih NUR-IZZATI. 

Tapi ALLAH itu Maha Besar, selepas 5 bulan mengangur aku di tawarkan sebagai Guru KAFA di SK Simpaang Durian. Selepas seminggu aku menerima panggilan dari UMP untuk menghadiri temuduga jawatan pegawai Sains untuk kali kedua. Dalam minggu yang sama juga aku menerima panggilan dari MSD Digital yang menguruskan Pusat Jalur Lebar Komuniti di Malaysia menawarkan jawatan Pegurus Pusat Jalur Lebar di Felda Raja Alias 1 bagi menggantikan calon utama yang menarik diri. Alhamdulillah aku menerima jawatan ini.

Daripada cerita ini dapat aku simpulkan yang ALLAH tidak pernah menipu HambaNya. Daripada mengangur tiba-tiba 3 pekerjaan datang serentak. Rezeki yang datang bertimpa-timpa. Alhamdulillah. 

Mungkin bukan rezeki kita hari ini tapi ALLAH janjikan rezeki kita pada hari mendatang. Mungkin lebih baik dari apa yang sepatutnya. Berusaha lah untuk mendapatkannya tanpa jemu dan berputus asa.


No comments:

Post a Comment